A Bosch készítette azt a szoftvert még egy évtizeddel ezelőtt, ami most a Volkswagen konszern dízelbotrányát okozta, de a beszállító mentéségre legyen mondva azt azzal a kitétellel adta oda az autógyárnak, hogy csak tesztelési célra használják azt. A Volkswagen nem így tett, amire aztán 2011-ben egy technikus fel is hívta a márka vezetésének figyelmét, de az ügynek akkor semmilyen következménye nem lett. Egészen tavalyig, amikor kiderült a csalás, amelyet egy szoftverfrissítéssel nem sikerült megoldani, és végül kipattant a dízelbotrány, ami Martin Winterkorn távozásához vezetett – az üzletember csak az autógyár vezetésétől vonul vissza, az azt kontrolláló holdingban továbbra is vezető szerepet tölt be. Utóda Matthias Müller, a Porsche márka korábbi vezetője lett.
Eközben Európában is kezdi éreztetni hatását a botrány, a belga forgalmazó önként leállt az érintett autók értékesítésével – ami nem nagy érvágás, hiszen az Euro 6-os dízelek nem érintettek az ügyben -, Svájc pedig leállította a dízelmotoros Volkswagen-konszern termékek forgalmazását. Nem is olyan apró szépséghiba a dologban, hogy a svájci közlekedési hatóság a közleményben 180 000 autóról beszél, miközben a messze legnagyobb svájci Volkswagen-konszern forgalmazó, az AMAG cég éves szinten 90-100 ezer autót értékesít, aminek mindössze harmada dízelmotoros, és jelenleg pár száz darab példány van raktáron. Szóval kevesebb, mint ezer és nem a hatóság által emlegetett 180 ezer autó érintett Svájcban – a bürökrácia és a valóság néha nem találkozik egymással.
A Volkswagen egyébként elindította az Egyesült Államok érintett vásárlóinak tájékoztatását szolgáló VWDieselInfo weboldalt, ahol a cég eddig közleményei olvashatóak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!