Bejött a Skyactiv-technológiát és a mai napig dögös Kodo-formavilágot a piacra bevezető Mazda CX-5-ös, így a japánok nem érezték szükségét annak, hogy radikálisan módosítani kellene a megjelenést. Ennek megfelelően a generációváltás ellenére könnyen felismerhető marad a szabadidő-autó, a karosszériával kapcsolatban a Soul Red Crystal, azaz lélek-vörös-kristály fényezést emelik ki, amely összesen három réteg lakknak köszönhetően lesz különlegesen csillogó.
Az utastérben már jelentősebb a változás, egyfelől szebb a forma, a középső kijelző immár a műszerfalra tűzve helyezkedik el, van fel-a-fejjel kijelző, és a minőségérzetet is javították – nem csak a tapintást, de zaj- és vibráció szintjét is csökkentették. Különösen csendes és kényelmes utasteret ígérnek, erről leghamarabb majd Japánban győződhetnek meg a vásárlók, ahol február 20-án indul az új CX-5-ös forgalmazása – az európai kivitelt a Genfi Autószalonon mutatják majd be.
Egyelőre nincs új motor a kínálatban, a CX-9-esben használt 2,5 literes turbós motort – egyelőre – nem kapja meg a CX-5-ös, 2,0 és 2,5 literes szívó benzines és 2,2 literes turbódízel közül lehet majd választani, utóbbit akár az Egyesült Államokban is meg lehet majd vásárolni. A vezetőnek mégis jobb dolga lesz, hiszen itt is alapfelszerelés lesz a G-Vectoring Control elnevezésű funkció, amely a menetstabilizáló érzékelői és beavatkozói alapján javítja a vezetési élményt, például célzott fékezéssel segít elfordulni kanyarban.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!