Jönnek a szigorú károsanyag-kibocsájtási mérések, amely miatt a PSA Csoport 1,6-os dízelének meg vannak számlálva a napjai. Az utód már készen van, a Peugeot 308-asban bemutatott 1,5-ös BlueHDi-ről van szó, amely most, kevesebb, mint fél évvel a piaci rajtot követően belekerül az Opel Grandland X szabadidő-autóba is.
Az 1,5-ös dízel 130 LE/300 Nm teljesítménnyel kezd – később várható egy 100 lóerős alapszint is –, a kézi kapcsolású váltó hatfokozatú, az automatikus viszont már nyolcfokozatú. Az új erőforrás a szabványos mérési ciklus alapján takarékosabb az 1,6-osnál, változattól függően 4,1-4,2 l/100 km-es átlagot ér el. Az új motor egyébként drágább a búcsúzó 1,6-osnál, cikkünk írása idején még csak az automata váltós kivitel ára volt ismert, annál 470 000 Ft a felár.
Teljesen alumínium az erőforrás, a 16 szelepes hengerfejbe integrálták a szívósort, a gázolajat 2000 bar-os nyomással, nyolcfuratos porlasztókon keresztül juttatják az égéstérbe, a változó geometriájú turbófeltöltő lapátkoszorújának állítása elektromos. A kipufogógáz-kezelő rendszert – passzív oxidációs katalizátor/NOx-elnyelő, AdBlue-befecskendezés, SCR katalizátor és dízel-részecskeszűrő – a motorhoz közel helyezték el, az Opel Grandland X 1.5 Dízel már ma teljesíti az Euro 6d-TEMP szabványt.