A piaci rajtnál a T5 (247 LE) és D4 (190 LE) teljesítményszinttel volt csak választható a Volvo XC40-es kompakt szabadidő-autó, azonban mostantól a T4 (190 LE) és D3 (150 LE) szint is választható – ezek még a 2,0 literes 4 hengeres motorok. Az első példányok áprilisban érkeznek a kereskedésekbe.
Hamarosan megjelenik T3-as jelöléssel a svéd márka első háromhengeres erőforrása is az XC40 motorterében, eleinte csak 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval, jövőre a 8 fokozatú automatikus egység is választható lesz. A teljesítmény 156 LE 5500/percnél, a maximális nyomaték 265 Nm 1850-3850/perc között, ez 9,4 másodperces 0-100 km/h sprintre és 200 km/h csúcssebességre elég, a WLTP ciklus szerint 7,1 l/100 km a fogyasztás. Noha önmagában is megállja a helyét, ezt az erőforrást nemsokára majd villanymotorral kiegészítve, hálózatról tölthető hibrid hajtás részeként is kínálják majd a kompakt szabadidő-autóban.