Egy gyári munkás vette észre, hogy a Ford Escape (ami a motorok kivételével megegyezik az európai Kugával) padlószőnyege a középkonzol bal oldalán kilazulhat. Ha ez megtörténik, akkor a műszerfal alsó borítása lejjebb mozdulhat, ami csökkenti a vezető lábterét.
Ez azt eredményezheti, hogy amikor a sofőr a gázpedálról át akarja emelni a lábát a fékpedálra, nem tudja kellően megemelni, és oldalról a fékpedálba ütközik a lába, ezért csak késve vagy nem megfelelő erővel vagy egyáltalán nem tud lassítani vészhelyzetben. Egyelőre még nem jött hír a probléma miatti balesetről, a Ford pedig elővigyázatosságból az eddig legyártott összes autót, mind a tízezer darabot visszarendeli a márkaszervizekbe. Ezekből a legtöbbet az Egyesült Államokban értékesítették, 8266 darabot, Kanadában pár ezer, Mexikóban pár száz darab fut az utakon.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!