Az Audi és a BMW nagy teljesítményű középkategóriás szabadidő-autóinak ellenfele lesz a Mercedes-AMG GLC 43, amely a maga 367 lóerejével csak ízelítő a már készülő, 4,0 literes V8-as biturbóval szerelt 63-as modellhez – utóbbi vetélytárs nélkül lesz majd, hiszen az ellenfelek nem terveznek ilyen őrült változatot a saját autójukból.
A pár nappal ezelőtt debütált E 43-hoz képest itt maradtak a kisebb turbók és a régebbi programozás, ezért maradt „csak” 367 lóerő a teljesítmény, a 3,0 literes lökettréfogatú V6-os biturbó maximális nyomatéka 520 Nm. Alapfelszerelés a 9 fokozatú automatikus váltó és az AMG összkerékhajtás (állandó 31:69 arányú nyomatékelosztás az első-hátsó tengely között), így a 100-as sprint mindössze 4,9 másodpercig tart, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h.
Alaposan módosították a felfüggesztést annak érdekében, hogy a menetdinamikai szempontból nem éppen ideális (magasan lévő tömegközéppont, 1845 kg-os saját tömeg) felépítés ellenére sportos legyen a vezetési élmény. Alapfelszerelés a légrugózás, az AMG mérnökei sokat dolgoztak az elektronikus lengéscsillapítás finomhangolásán, az első többlengőkaros felfüggesztésben új gömbfejeket és kormányösszekötőket alkalmaznak, elöl-hátul nagyobb a negatív kerékdőlés a nem-AMG változatokhoz képest. Magától értetődően nagyobb teljesítményű a fékrendszer is, amely elöl négydugattyús nyergeket használ.
Kívül a nagyobb légbeömlőkkel rendelkező első lökhárító, a mélyebbre húzott küszöbborítások és a 19 colos felnik árulkodnak a Mercedes-AMG GLC 43-ról, az utastérben sportkormány, jobban megformált első üléstámlák és piros díszvarrás teremt a teljesítményhez passzoló hangulatot.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!