A Hyundai-Kia rüsselsheimi fejlesztőközpontjában nem csak az új Cee”d futóműhangolásának véglegesítésén dolgoznak a mérnökök, rengeteg munkát ad nekik a következő Hyundai i30-as is.
Testvérmodelljéhez hasonlóan ez az autó is várhatóan 2012-ben kerül leváltásra, valószínűleg egy fél évvel hamarabb indul majd a forgalmazása, mint ahogy az új Cee”d a kereskedésekbe kerül. A sietség oka, hogy nemsokára már megvásárolható lesz az új i40cw, amely egy új, a jelenleginél sportosabb megjelenést hoz a dél-koreai márkának, ezt a lehető leggyorsabban szeretnék ráhúzni a jól fogyó kompakt autóra is.
A műszerfal megjelenésében erősen hasonlít a vele közös padlólemezre épülő Velsoterre, de attól eltérően nem három-, hanem négyküllős a kormánykerék. Műszakilag annyi változás lesz, hogy az 1,6 literes benzines 140 lóerős lesz, csúcs-erőforrásként ennek a négyhengeresnek a turbós vlátozata szolgál majd. A dízel-kínálat az 1,7 literesre szorítkozik, de rögtön két teljesítménnyel is elérhető lesz az egyturbós motor.