Hiába van az embernek legalább 40 millió Ft-ja, ennyi pénzért még nem kap BMW i8-ast. Nagyjából másfél év várakozási időre kell felkészülnie a gazdagoknak, ha egy ilyen autót akarnak, ennek megfelelően az Egyesült Államokban a márkakereskedők felárat kérnek azonnali szállításért – az egyik kaliforniai cég a 147 450 dolláros áron felül még 100 000 dollárt kér a szalonautóért; ez még mindig megvan, egyébként olyan 40-50 ezer dollár felárat fizettek a vásárlók azért, hogy ne kelljen várniuk.
Ennek megfelelően a múlt hétvégén Scottsdale-ben megrendezett Barrett-Jackson árverésen akart valaki nagyot kaszálni egy BMW i8-assal, azonban az árverésen még a listaárat se sikerült elérnie az 1200 km-es futásteljesítménnyel rendelkező autónak. A minimálár nélküli licit végül 140 000 dollárnál ért véget, a weboldalon szereplő 154 000 dolláros árban már benne vannak azok a költségek is, amelyeket a vásárlónak az aukciós ház felé ki kell fizetnie. Valószínűleg azért lett hirtelen ilyen olcsó az autó, mert a BMW nem sokkal ez előtt jelentette be, hogy a hatalmas kereslet miatt az i3-as rovására megnöveli az i8-as gyártási darabszámát a lipcsei üzemben, és az Egyesült Államok a 2014-es 555 példány után idén már nagyjából 1000 autót kap majd. A BMW egyébként nem veszít vásárlókat a termelés átcsoportosításával, mert az olcsó benzin miatt megtorpantak az elektromos-autó értékesítések, így inkább a nagyobb profitot jelentő típust részesítik előnyben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!