A Mercedes-Benz EQS testvérmodellje az új EQS SUV, amely tágasabb felépítésű karosszériával nyújt többet a személyautónál. Egészen pontosan a változatlan, 3120 mm-es tengelytávolság mellett 20 centiméterrel magasabban tetőzik az EQS SUV, és mivel a befejezés is kombis, felár ellenében 3. üléssor is rendelhető – ez két darab, gombnyomásra a padlóban eltűnő pótülést jelent.
Alapesetben csak a hátsó tengelyre kerül hajtómotor, a 4Matic összkerékhajtásnál előre is szerelnek egy hajtómotort, a vezérlőelektronika pedig szabadon tudja variálni a hajtóerőt – percenként 10 000-szer ellenőrzi és szükség szerint módosítja az eloszlást az elektronika. Alapfelszerelés a légrugózás az elektronikusan állítható lengéscsillapítással, a karosszéria magasságát több centivel csökkenteni és emelni tudja a rendszer, az összkerékhajtású változatoknál Offroad üzemmód is van. Szintén széria az összkerék-kormányzás, alapesetben legfeljebb 4,5°os szögben fordulnak el a hátsó kerekek, de bármikor elő lehet fizetni a parkolást megkönnyítő 10°-os hátsókerék-elfordulásra.
Ugyanazt az online frissítésekkel naprakészen tartható elektromos rendszert kapja az EQS SUV, mint a személyautó, de van néhány új funkció, például a vontatási segédet (ami magától bekormányozza a szerelvényt a kijelölt parkolóhelyre) bármikor aktiválhatja a sofőr a megfelelő térítés ellenében. Az európai kiviteleknél a biztonsági öv érzékelő külön figyeli a hátul utazókat, és külön jelzéssel hívja fel a sofőr figyelmét az esetleges szabályszegőkre, ugyanez a rendszer akadályozza meg, nehogy bezárja a sofőr a gyermekét az autóba. Itt is elérhető a Hyperscreen nevű, az utastér teljes szélességét (141 cm) elfoglaló digitális kijelző, amelyen például az utas menet közben filmet is nézhet – azért engedik ezt, mert kamera figyeli a vezető szemét, és ha azt érzékeli a rendszer, hogy a sofőr nem az utat, hanem a kijelzőt nézi, akkor elsötétíti a képet az elektronika.
No. 6 MOOD mimosa névre hallgat a kifejezetten az EQS SUV típushoz kifejlesztett illat, amelyet a sajtóanyag szerint az étcsokoládé ihletett. A 6-os számmal arra utalnak, hogy 1906-ban jelent meg az első villanyautó a márka kínálatában, a Mercédès Electrique. Annak érdekében, hogy ne zavarja ennek élvezetét semmi sem, a HEPA légszűrőben 600 gramm aktívszén hatástalanítja a szagokat – ezen keresztül jut be a külső levegő az utastérbe.
A Mercedes me Charge rendszerben világszerte 700 000 – ebből Európában 300 000 – töltőberendezés használható az autóhoz rendelt kártyával, az európai ügyfelek hálózati töltését zöld áram vásárlásával teszi klíma semlegessé a gyár. Az MBUX digitális segéd a töltést figyelembe képes útvonalat tervezni, a vezető manuálisan választhat töltőpontokat, amelyeket aztán favorizál a rendszer. Legfeljebb 200 kW-os villámtöltés fogadására képes az akkumulátor. A piaci rajtnál három hajtással lesz elérhető a Mercedes-Benz EQS SUV, a 450+ alapmodell 365 lóerős, nyomatéka 568 Nm, a szabványos hatótávolság 536-660 km, a 450 4Matic két hajtómotorjának rendszerteljesítménye szintén 365 lóerő, de itt már 800 Nm a nyomatékmaximum, a szabványos hatótávolság 507-613 km. A csúcsot jelentő 580 4Matic változatban 540 lóerő és 858 Nm a rendszerteljesítmény, és 507-613 km a szabvány szerinti hatótávolság.