Nem sieti el új modelljének bemutatását a Polestar, hiszen a 2020-ban megmutatta Precept nevű tanulmány előlegezte meg először az új szedánt, amelynek álcázott prototípusa 2022 nyarán Goodwoodban száguldott, idén nyáron pedig az álcázatlan prototípust is megmutatták. Ehhez képest most, a Las Vegasban megrendezett 2023-as Polestar Nap-on még mindig csak a Polestar 5 külsejét láthattuk, pontos részletekkel és a belső térrel majd később jelentkeznek. Ráérnek, csak 2025-ben indul a forgalmazás…
Annyit már tudunk az előzetes információk alapján, hogy a teljesen alumínium karosszériás modell 800 voltos nagyfeszültségű rendszert kap, csúcsváltozata 884 LE/900 Nm rendszerteljesítményű 2 hajtómotoros összkerékhajtással rendelkezik, a 0-100 km/óra gyorsulást kevesebb, mint 3 másodperc alatt letudja és 480 km-t céloztak meg szabványos hatótávolságként. Az SK On szállítja majd az akkumulátort a Polestar 5-öshöz, a dél-koreaiak ultrahosszú, 56 cm-es cellákból álló, nagy nikkeltartalmú akkumulátorral látja el a nagy teljesítményű modellt. Annál egyébként nem véletlen a hátsó szélvédő hiánya, a technológia már megvan (digitális belső tükör) a kiváltására, és az itt elhelyezett keresztmerevítő jóvoltából a karosszéria sokkal merevebb tud lenni úgy, hogy közben a hátsó utasok feje mögé hátra tudják húzni az üvegtetőt.