Nem véletlen, hogy a Corolla a világ legnagyobb darabszámban eladott autója a maga 48 milliós értékesítésével, hiszen a Toyota mindig azt adta az embereknek, amire vágytak. Olcsó és kis fogyasztású autóként hódította meg a világot az olajválság idején, valamikor a kilencvenes években pedig elkezdték az egyes piacok igényeire szabni a típust. Manapság például a lépcsős hátú változat Észak-Amerikában sláger, a kombit kifejezetten az európai piac számára fejlesztették ki, és itt van a modellcsalád legújabb tagja, amely világszerte nagy érdeklődésre tarthat számot: a Corolla Cross nevű szabadidő-autó.
A legújabb TNGA-C építőkészletet használja ez a modell, amelynek karosszériája 4460 mm hosszú, 1825 mm széles és 1620 mm magas, a tengelytávolság 2640 mm. Családi autónak szánják, ennek megfelelően összkerékhajtás – egyelőre? – nincs, cserébe van 440 literes (defektszettel 487 literes) csomagtér, állítható hátsó támla, és rengeteg áramvételezési lehetőség a kütyük töltésére, és nagy méretűek az ajtók, amelyeken keresztül az utas- és csomagteret lehet megközelíteni.
Az alapmotor az 1,8-as szívó 140 lóerővel, ezt fokozatmentes automatikus váltóval adják, az átlagfogyasztása 6,5 l/100 km, az ár 989 000 baht, azaz 9,92 millió Ft – csak Sport felszereltséggel adják ezt. Aki választani szeretne Smart, Premium vagy Premium Safety szintek közül, annak már az 1,8-as benzinmotort használó negyedik generációs öntöltő hibridre (122 lóerős rendszerteljesítménnyel, 4,3 l/100 km-es átlagfogyasztás) kell befizetnie, itt az indulóár 1 019 000 baht, azaz 10,2 millió Ft.
Az elöl MacPherson rugóstagos, hátul torziós hidas felfüggesztésnél nagy méretű és puha anyagú szilenteket használnak a kényelmes haladás érdekében, egyébként a 10,4 méteres átmérőjű fordulókört emelik ki, mint a vezetést – városban manőverezést – megkönnyítő tulajdonságot.
A Toyota Corolla Cross világpremierjét Thaiföldön tartották, a sorozatgyártás július 13-án indul a Chachoengsao tartományban található gyárban, ahol exportra is termelnek majd – az ázsiai régiót látják el majd innen. A Corolla szabadidő-autó európai forgalmazását a következő két évben biztosan nem tervezik.