Másfél év alatt már a hetedik, hálózatról tölthető hibrid hajtással szerelt modelljét dobja piacra az Audi, a most bemutatott Q8 TFSI e quattro esetén egy 3,0 literes, V6-os biturbó (340 LE/450 Nm) és egy villanymotor (136 LE) hajtanak. A rendszerteljesítmény programozástól függően 381 LE/600 Nm (55 TFSI e quattro) vagy 462 LE/700 Nm (60 TFSI e quattro), a két modell felszereltségbeli különbségek is vannak, a drágábbnál például széria a légrugózás.
Alapvetően a hálózatról tölthető hibrid hajtással szerelt Q7 technikájáról van szó, de már ahhoz képest is továbbfejlesztették a konstrukciót, teljesen új ugyanis a nagyfeszültségű akkumulátor, amelyet nemsokára a Q7 is megkap. A 104 cellából álló lítium-ion telep kapacitása 17,8 kWh, ami 0,5 kWh-s gyarapodás, de ennél fontosabb változás, hogy a tömeg 40 kg-mal lett alacsonyabb. Az elektromos hatótávolság 45-47 km a WLTP módszer szerint mérve, tehát az aktuális magyar szabályozás alapján zöld rendszám használatára jogosult a Q8 TFSI e quattro.
Indulás után elektromos módban halad az autó egészen addig, amíg „nagy” gázt nem ad a sofőr, olyankor Hybrid módba vált át. A prediktív rendszer nem csak beadott útvonal követésekor aktív, a közvetlen környezetet mindig figyeli, egyébként igyekszik a lehető leghatékonyabban (gurulás) tölteni az akkumulátort. Fékezéskor akár 80 kW teljesítményt képes visszatermelni a váltóba épített villanymotor, a motorfékhatás 25 kW teljesítményű visszatermelést jelent, az energia közvetlenül a folyadékhűtésű akkumulátorba megy. A 7,4 kW-os fedélzeti töltővel 2,5 óra alatt lehet feltölteni a telepet.