A Ford F-150 Raptor (3.5 EcoBoost, 450 LE) és a Ram TRX (6.2 Hellcat, 712 LE) után a Chevrolet is elkészítette a Silverado fokozott terepképességű változatát, azonban a ZR2-es modell nem kap erősebb motort, megtartja az egyébként is kínált 6,2 literes, 420 lóerős V8-ast. Ennek oka, hogy a visszajelzések alapján az eddigi Trail Boss modell vásárlóinak (az értékesítés harmada volt) igenis a terepképességek fontosak, nem játszani akarnak az autóval, ennek megfelelően állították össze a csomagot a GM mérnökei.
A felfüggesztésben a Multimac háromkamrás, 40 mm átmérőjű lengéscsillapítóit alkalmazzák, megnövelik a rugóutakat is, a hasmagasságot a 33 col átmérőjű terepabroncsok növelik 28,5 cm-re. Átalakítják a lökhárítókat a terepszögek javítása érdekében (elöl 31,8°, hátul 23,3°, rámpaszög 23,4°), vastag védőlemezt szerelnek a motortér alá, gombnyomásra zárható első-hátsó differenciálokat használnak és a terep-üzemmód aktiválásakor egypedálos vezetés is elérhető, azaz ilyenkor megáll a Silverado ZR2, ha a sofőr leveszi a lábát a gázpedálról.
A 2022-es Chevrolet Silverado átalakított hűtőrácsot és fényszórót kap, LT felszereltségtől fölfelé már teljesen digitális műszeregység (12,3 col képátló) és 13,4 colos képátlójú központi érintőképernyő jár. A High Country luxusmodellhez lehet felár ellenében kérni a részben önvezető képességeket nyújtó SuperCruise vezetőtámogató-rendszer csomagot. A 2,7 literes négyhengeres turbó blokkját és főtengelyét tették merevebbé, ennek köszönhetően változatlan teljesítmény (310 LE) mellett 20%-kal (!) 569 Nm-re növelték a nyomatékát, emiatt a nyolcfokozatú automatikus váltó vezérlését is átprogramozták. A 3,0 literes soros hathengeres turbódízelnél (277 LE/623 Nm) 6 tonnára növelték a vontatási limitet.