1997-ben indult a Renault Kangoo karrierje, 3 év párhuzamos gyártást követően váltotta a korábbi, Renault 5 alapján készített Express-t. Ma, 26 évvel később napi 400 példányt gyártanak itt, azaz 90 másodpercként gördül ki egy-egy példány a gyárból. A könnyű haszonjárműre 500 millió eurós beruházással készítették fel a gyárat, köztük egy 5400 tonnás présgépet is telepítettek, és változó magasság autókhoz tették alkalmassá a szerelősort. 2021-ben a 3. generációra újabb 450 milliós befektetéssel készültek, nagy sebességű (napi 15 000 munkaütem) 6600 tonnás présgépet és 600 robotot telepítettek a karosszériaüzembe.
A Renault mellett a Nissan és a Mercedes-Benz is rákapott a modellre, a japánok minden generációt más néven kínáltak (Kubistar, NV250, Townstar), míg a németek maradtak a Citan mellett, a személyautó-kivitelt pedig T-osztály néven adják – ezeket nem számolták bele a 4 milliós termelésbe, de a Renault argentin, maláj és marokkói gyárát igen. Amíg az első Kangoo-generációt Európában már 2009-ben búcsúztatták, Latin-Amerikában egészen 2018-ig készült – 374 591 példány –, ekkor a Dokker váltotta, amit mind a mai napig készítenek – már 450 000 példány fölött járnak.
Az első generációs Renault Kangoo-nál még csak tesztelési célból gyártottak akkumulátoros-elektromos kivitelt, a másodikból készített Z.E. már kereskedelmi forgalomban is elérhető volt – 3 910 000 benzines/dízel mellett 90 000 elektromos autót értékesítettek eddig. A Maubeuge üzem rugalmasságát jelzi, hogy 1 szerelősoron 380-féle Renault Kangoo/Nissan Townstar/Mercedes-Benz Citan és T-osztály gyártására képes, és 370-féle színárnyalatot képes megvalósítani a fényezőüzem.
A jubileumi 4 milliomodik példány a francia Postához kerül, egyébként világszerte 18 országban használja a posta a Renault Kangoo-t. A Pápa nyári rezidenciáján egy Kangoo Z.E. villanyautó áll az egyházfő rendelkezésére, és nem szabad megfeledkezni a BeBop félkabrió haszonjárműről.