Globálisan az április 20-án debütáló BMW i7-es lesz a bajorok első villanymotoros szedánja, de a kínai piac számára az elsőség az i3-ast illeti, az akkumulátoros-elektromos hajtással ellátott nyújtott karosszériás 3-as sorozat nem lép ki a világpiacra – mármint a technika, a formai változások előrevetítik a középkategóriás modell hamarosan bekövetkező frissítését.
A technika ugyanaz, mint a szintén Kínában gyártott iX3-as szabadidő-autónál, tehát egy 286 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, a maximális nyomaték 400 Nm. A 2966 mm-esre nyújtott tengelytávolságnak köszönhetően a bruttó 70,4 kWh, nettó 66,0 kWh kapacitású akkumulátornak jut hely a padlóban, ami egy felöltéssel a kevésbé reális CLTC szabvány szerint 526 km megtételére elég. Az akkumulátor 95 kW teljesítményű villámtöltés fogadására képes, ilyenkor 35 perc alatt lehet 10%-ról 80%-ra tölteni a telepet. A BMW i3 eDrive35L 6,2, másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, a végsebesség elektronikusan korlátozott 180 km/óra.
Látványosabb lökhárítókat kap az elektromos 3-as sorozat, a hátsó lökhárítóban nagy méretű diffúzor-utánzatok kompenzálják a kipufogócsövek hiányát. Az utastérben az i4-esből ismert szuperszéles kijelzőt láthatjuk a műszerfalon (közös burkolat alatt egy 12,3 colos képátlójú műszeregység és egy 14,9 colos képátlójú központi kijelző), a villanymotoros hajtás miatt a csomagtér térfogata 480-ról 410 literre csökken. A BMW i3 eDrive35L már a BMW OS8-as operációs rendszert használja, indulóára 349 900 jüan, azaz 18,3 millió Ft.