Sanghajban mutatkozik be a Citroën DS (Different Spirit, Eltérő Szellemiség) modellsorozatának harmadik tagja, amelyet nagyon nehezen lehet kategóriába sorolni. A DS3 kisautó, a DS4 egy kupés vonásokat magán viselő ötajtós kompakt, a DS5 azonban egyszerre gran turismo, egyterű, luxusautó és sportkocsi.
Túlméretezett hűtőráccsal indít a karosszéria, de a legkülönlegesebb részlet azok a króm pengék, amelyek a fényszórókat kötik össze a szélvédő alsó sarkaival. Megkérdőjelezi az ajtók élét védő borítás értelmét, hogy jelen esetben krómozott design-elemekként kerültek kialakításra, az oldalfalon hullámzanak a lemezek, ide-oda fordul az övvonal, és nagy – szériában 16-19 col -, 20 colos kerekek teszik egyedivé a megjelenést.
Az utastérben a legjobb minőségű anyagokat találjuk mindenfelé, a forma se hétköznapi. Az előválasztókar mellett elhelyezett fogak, az egyedi megjelenésű középkonzol, a hármas osztású műszeregység mind a Citroën DS5 különlegességét hangsúlyozzák. A színes head-up-dipslay segítségével a legfontosabb információkat a vezető látóterébe vetíti ki az autó. Az utastérben 5 teljes értékű ülőhelyet találunk, a csomagtér alaphelyzetben 465 literes.
A DS5 4,52 méter hosszú karosszériája még pontosan az a méret, amivel városban még elboldogulunk, az 1,85 méteres szélesség már a mai parkolóházak határait feszegeti. Műszakilag a legnagyobb újdonság, hogy első Citroënként ez lesz választható a HYbrid4 hibrid hajtással. Ez 200 lóerős teljesítményt, összkerékhajtást és 99 g/km-es CO2-kibocsájtást jelent. Utóbbit azért nem tudjuk átszámolni l/100 km-es átlagfogyasztásra, mert azt nem árulták el, benzin- vagy dízelmotorral párosították-e az elektromos hátsó tengelyt a DS5 esetén. Abból kiindulva, mennyi mindent próbáltak meg az autóba zsúfolni, minden elképzelhető…