Alig több mint három hónappal az első nemzetközi bemutató után március közepén hazánkba is megérkezett a Peugeot új szabadidő autója, melynek forgalmazását március 23-tól országos reklámkampánnyal kezdi meg a márka. Az új modell bemutatása kiváló formában érte az oroszlános márkát. A Peugeot 1.500.000 darab autót értékesített 2019-ben, a mögötte álló PSA konszern pedig a negyedik legnagyobb gyártóvá nőtte ki magát Európában, mindezt kiváló profitabilitás mellett. Mindez jelentős fejlesztési potenciálhoz juttatja a Peugeot márkát, ami jól jön annak az intenzív termékfejlesztési és elektrifikációs programnak a végrehajtásához, melynek részeként 2023-ig valamennyi Peugeot modell elérhető lesz tisztán elektromos vagy hibrid hajtással is. A stratégia sikerét jól mutatja az új 208 modell is, mely idén elnyerte a rangos Év Autója díjat és amely az új 2008 műszaki alapjait is szolgáltatja.
Az új 2008 a CMP platformra épített legnagyobb autó jelenleg, 2,6 méteres tengelytávolsága 7 centiméterrel, 4,3 méteres hossza pedig 14 centiméterrel nagyobb az elődmodellnél, így már-már kilóg a kisméretű SUV-k kategóriájából. A hátsó lábtér és a tekintélyes (434 l VDA szabvány szerint) csomagtartó a középkategóriában is megállná a helyét, így családi autónak is alkalmassá teszi az új 2008-at. A méretnövekedés szerencsére nem ment a design rovására, sőt! Mivel az autó magassága minimálisan változott csak, a hossznövekedés jóvoltából jóval sportosabb, nyúlánkabb karosszériát sikerült kialakítani, mely ötvözi a tipikus szabadidő-autós stílusjegyeket (magas hasmagasság, vastag műanyag kerékjárati ívek és védőelemek) az extravagáns, dinamikus stílussal. Az autó különlegességei az oldalsó elemeken található, háromszög alakú lapított felületek, melyek a meredeken emelkedő övvonallal együtt egyedi megjelenést kölcsönöznek az új 2008-nak. A design mindemellett jól beleillik az aktuális Peugeot stílusirányzatba is: a 2008 is megkapta az 508-nál megjelent, első lökhárítót keretező, alacsonyra nyúló nappali menetfényeket, az oroszlán karmokat formázó fénysávokat az első és a hátsó lámpatestekben vagy a hátsó lámpákat magában foglaló lakkfekete sávot, mely itt szinte egybeolvad a sötétített hátsó üveggel.
A formaterv nemcsak kívül, hanem belül is elkápráztatja a szemet. Jó minőségű anyagok, puha felületek, jó ízléssel válogatott króm díszítések és díszvarrások adnak prémium hangulatot az utastérnek. A vezetőhely itt is a Peugeot által már évek óta alkalmazott i-Cockpit koncepció jegyében született. A kis átmérőjű kormánykerék, a magasra emelt és a vezető felé fordított nagyméretű érintőképernyő kiváló kezelhetőséget biztosítanak. Az új 2008 különlegessége a 3D digitális műszeregység, mely nem elégszik meg a digitális kijelzők nyújtotta grafikai lehetőségekkel, hanem egy különleges vetítőpanel segítségével hologramszerűen, a vezetőhöz optikailag közelebb képes megjeleníteni bizonyos információkat. Ez nem csak nagyon látványos, de a biztonságot is fokozza. Az itt megjelenített információk gyorsabban észlelhetők, a mérések szerint akár 0,5 másodperc is lehet a reakcióidő nyereség! Ez a megoldás nemcsak a szegmensben, hanem az egész autóiparban is egyedülálló jelenleg. Az utastér otthonosságát olyan különleges opciók is fokozhatják, mint a nyitható panoráma üvegtető vagy a 10 hangszóróval ellátott, kifejezetten a 2008 akusztikájához optimalizált, 515 W teljesítményű Focal HIFI rendszer. A vezető dolgát nemcsak a különleges vezetőhely, hanem számos vezetéstámogató rendszer is könnyíti. Az új 2008 az éjjellátó kivételével mindazt a vezetéstámogató arzenált kínálja, mely a márka zászlóshajójának számító 508-ban elérhető. A stop&go funkcióval ellátott adaptív tempomat és a sávtartó együttesen gyakorlatilag kettes szintű önvezetést tesz lehetővé, ezen kívül elérhető többek között a teljesen automatizált parkolás, a kiterjesztett táblafelismerő rendszer és a 3D online navigáció is. Az automatikus vészfékező rendszer és a sávtartó már belépő szinten a szériafelszereltség részét képezi.
A benzinmotor kínálat a többszörös Év Motorja Díj nyertes 1.2 PureTech blokk háromféle változatából áll. A belépő 100 LE-s változat csak manuális váltóval, a 130 LE-s változat manuális vagy 8 fokozatú automata váltóval elérhető, a kizárólag GT változathoz elérhető 155 LE-s verzió pedig csak 8 fokozatú automata váltóval készül. Az új Peugeot 2008 nem feledkezik meg a sokat autózó magán vagy flottaügyfelekről sem. Számukra lehet ideális választás a nagyon takarékos 1.5 BlueHDi motor, mely 100 és 130 LE-s változatban, 6 fokozatú manuális vagy 8 fokozatú automata váltóval kapható és természetesen teljesíti a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat is. Igazi csemege a palettán a már megrendelhető és várhatóan április végén érkező elektromos változat. A fejlett elektromos hajtáslánc, melyet a 208-ból már ismerhetünk egy 100 kW teljesítményű (136 LE) villanymotorból, 50 kWh kapacitású, folyadékhűtésű akkucsomagból és 7,4 vagy opcionálisan 11 kW teljesítményű fedélzeti töltőből áll. Az 50 kWh kapacitású akkucsomag, mely nem vesz el helyet az utas vagy csomagtérből 100 kW-os DC gyorstöltővel akár 30 perc alatt 80%-ig tölthető, a valós körülmények között mért (WLTP) hatótáv pedig eléri a 320 Km-t.
Az új 2008 négyféle felszereltségi szinten (Active, Allure, GT-Line és GT) elérhető, mind a négy felszereltség konfigurálható belső égésű vagy elektromos hajtással egyaránt. Már a belépő Active szint felszereltsége is gazdag: többek között 7”-os érintőképernyő, aktív sávtartó, vészfékező rendszer, Mirror Screen, Bluetooth kihangosító, LED lámpák, és táblafelismerő rendszer képezi az alapfelszereltség részét. Minden változathoz felár nélkül választható a tetszetős Orange Fusion metálfény is! Az új 2008 bevezető indulóára a 100 LE 1.2 PureTech motorral 5.590.000 Ft, az új modell március 23-tól már elérhető a Peugeot Márkakereskedésekben.