Európában a Toyota felgyorsítja az akkumulátoros-elektromos autók forgalmazását, 2026-ra már 15 ilyen autót kínálnak, és évi 250 000-es eladást prognosztizálnak – ebben benne vannak a könnyű haszonjárművek is. A korábban a Tokyo Mobility Show-n bemutatott tanulmányok mellett volt egy itt bemutatott újdonság is, az Urban SUV tanulmány, amely egy villanymotoros városi szabadidő-autót előlegez meg, a szériaváltozatot 2024 első felében leplezik majd le. A sajtóközleményben nem jelenik meg a stratégiai partner Suzuki neve, de könnyen fel lehet fedezni a párhuzamot az Urban SUV és az eVX néven bemutatott tanulmányautó között.
Épp csak néhány információt osztott meg a Toyota az Urban SUV-ről, de ezek mind a párhuzamot erősítik: a karosszéria hossza 4300 mm, szélessége 1820 mm, magassága 1620 mm, első- és összkerékhajtás is elérhető lesz, és 2 akkumulátor-kapacitás közül lehet majd választani. Ezek ugyanúgy elmondhatóak a Suzuki eVX-ről, amelytől leginkább a pörölycápa-orr különbözteti meg a Toyota Urban SUV-t, egyébként ugyanúgy domborodnak a sárvédők, ugyanúgy ível a hátsó lámpa – igaz, a hátsó ajtó kilincsét már máshová helyezték a tanulmányoknál, és a csomagtérajtó-kivágás is eltér. De ezek még mind változhatnak/uniformizálódhatnak a következő fél évben…
Meglepően nem kommunikálja a műszaki alapot a Toyota, egyébként büszke a saját fejlesztésű E-TNGA alapra, a kínai piac kapcsán is nyíltan felvállalja, hogy a BYD segítségével dolgozik. Az Urban SUV-ről csak annyit mondanak, hogy az „dedikált villanyautó-alapot” használ; amíg a Toyota titkolózik, a Suzuki nyíltan felvállalja, hogy a Toyotával közösen dolgozik az akkumulátoros-elektromos hajtású városi villanyautóján. Esztergomban készül majd a Suzuki eVX szériaváltozata, és várhatóan ezzel párhuzamosan gördül le majd a gyártósorról a Toyota Urban SUV is, fél éven belül minden kiderül, hiszen mindkét autó szériaváltozatát bemutatják, a sorozatgyártás 2024 vége felé indul majd jelen információk szerint.