Ahogy kínai kézbe került a brit MG márka, rögtön megindult az új modellek fejlesztése, azonban első körben csak nagyon is hétköznapi autókra futotta: egy kisautó, egy kompakt, egy középkategóriásnak mondott autó, nem túl izgalmas motorokkal. Most azonban úgy tűnik, újra a sportos irányt próbálja követni a Morris Garages márka.
Márkakupát terveznek, amelyhez az MG3-as kisautóból csináltak versenyautót. Kipakolták a karosszériát, a kényelmi felszerelések helyét masszív bukókeret vette át, és az 1,6 literes benzinmotort is alaposan felforgatták. A lökettérfogat változatlan, de a versenyautóban 106 helyett 204 lóerő a teljesítmény, a maximális nyomaték 260 Nm-re emelkedett.
Önzáró differenciálmű került a váltóba, elöl-hátul állítható verseny-felfüggesztést használnak, az első- hátsó légterelők állásszöge állítható. A tulajdonos Shanghai Automotive Industry Corporation európai fejlesztőközpontjában készítették el a versenyautó-átalakítást, amellyel most csak az igényeket szeretnék felmérni, de ha minden jól megy, jövőre már meghirdetik az MG3 Trophy-t.
Eközben Kínában elkészültek a legújabb MG személyautóval, amely végül GT néven kerül majd a szalonokba. Igazán új autóról nem beszélhetünk, mindössze az MG5-ösnek készítettek egy négyajtós kupé karosszériát. Belül például csak sportosabb színvilág az újdonság, no meg az, hogy a kínálaton belüli elhelyezkedésének megfelelően teljes felszereltséget kap – kulcsnélküli bejutás, hat légzsák, navigáció. A technika lényegében változatlan, az alapmotor 1,5 literes, 107 lóerős szívómotor, ezen kívül van egy 145 lóerős, 1,5 literes turbó, és mire Európába ér a típus, egy új fejlesztésű, egyelőre ismeretlen teljesítményű 1,4 literes turbó is választható lesz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!