Noha manapság mindenki az önvezető autókról beszél, a technológia a rendszer nagy költségei miatt várhatóan nem a személyautóknál, hanem a haszonjárműveknél fog várhatóan először elterjedni. Az eleve drága szerelvények esetenként euró-milliós értékeket szállítanak, és a megrendelők no meg a biztosítótársaságok is minden bizonnyal üdvözlik majd a kockázati egyenletből az emberi tényezőt száműző robotpilótát.
A Mercedes nemrég „a 2025-ös esztendő teherautója” mottóval mutatott be egy önvezető kamiont, amelynek sofőrje menet közben nyugodtan hátradőlhet és olvashat, hiszen nincs rá szükség a jármű irányításához.
Innen pedig már csak egy apró lépés a vezetőfülke megszüntetése, és a kamionsofőr teljes elhagyása, hiszen az így megspórolt térrel jelentősen meg lehet növelni a kamionok szállítási kapacitását, amelyet Uniós jogszabályok szorítanak korlátok közé. Több rakodótér, alacsonyabb működési költségek – húsz év múlva már a múlté lehet a kamionsofőr foglalkozás, a rakodást/rakományrögzítést meg elvégzi majd az indító- és fogadó állomások személyzete/robotizált logisztikai rendszere. Persze a Mercedes ezt így nem mondja ki, de nagyon úgy tűnik, ebbe az irányba tart a technika fejlődése. Az önvezető rendszerek 2025-ben válhatnak általánossá a kamionokban a Daimler számításai szerint.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!