Igen alapos modellfrissítés eredménye a Volvo 200-as sorozata, teljesen újratervezték a karosszéria A oszlop előtti részét, MacPherson első felfüggesztések és energiaelnyelő hossztartók kerültek a lényegében változatlan 100-as sorozat karosszériájára, és egyforma megjelenést kaptak a négy- és hathengeres modellek.
Két- és négyajtós limuzin, ötajtós kombi, Bertone kupé, nyújtott limuzin és nyújtott kombi karosszériával készült az évek során a Volvo 200-as sorozata. A svédek saját négyhengeresein kívül VW-eredetű dízelek és a Renault/Peugeot/Volvo gyárak együttműködésében készített V6-os motorral volt választható – utóbbi csak a 700-as sorozat megjelenéséig volt elérhető. Nem csak a nagyobb modell megjelenése miatt mondtak le a 140 lóerős, 2,7 literes V6-osról, de idő közben elkészült a 2,3 literes négyhengeres turbós változata 155 lóerővel.
Világelsősége is volt a típusnak, 1976-ban ez volt az első autó, amelyet Lambda szondával szabályozott hármas hatású katalizátorral szereltek. Először csak Kaliforniában volt választható ez a kivitel, két évvel később már az egész USA-ban ilyen Volvo 200-asokat forgalmaztak.
Az évek során a világszerte gyártották a Volvo 200-as sorozat különböző változatait, Svédország mellett Belgiumban, Olaszországban, Ausztráliában, Kanadában és Malajziában szerelték össze. Annak ellenére, hogy 1982-ben bemutatkozott az utóda, a 700-as sorozat, olyan népszerű volt a típus, hogy nem álltak le a sorozatgyártásával, a kilencvenes éveket Polar néven kezdte, gyártásának utolsó évében pedig Classic néven volt része a Volvo kínálatának. Svédországban 1993. május 5-én gördült le az utolsó példány a szerelőszalagról, Malajziában még egy évvel tovább készítették a típust, amelyből húsz év 2 862 053 példányt gyártottak.
Pont a jeles évfordulóra időben készült el a kétéltű Volvo 245-össel Theon Parseghian, aki ránézésre egy Subaru-boxert szerelt a hátsó ülések helyére, ami egy vízsugaras hajtóművet hajt. A vízen is fürgén mozog a Theonomics Evolvo nevű alkotás.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!