A számszerű változások mellett azt tartja érdemesnek megemlíteni a Lotus az Exige kupé legújabb, Sport 350 névre hallgató változatával kapcsolatban, hogy ahhoz is választható immár a hetvenes évek stílusában készülő belső kárpit.

Talán azért nem is erőltetik az adatokat, mert a legfontosabb jelzőszám, a 3,5 literes V6-os kompresszoros blokk teljesítménye maradt a régi, 350 LE/400 Nm. Azonban igenis van egy olyan jelentős változás a korábbi Exige S modellhez képest, ami mosolyt csal majd a sofőrök arcára: a mérnökök 51 kg-mal csökkentették a saját tömeget, ami így mindössze 1125 kg – és a kovácsolt alufelnik megrendelésével ebből még további 5 kg-ot le lehet faragni!

Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, amivel 3,9 másodpercig tart a 100 km/órás sebesség elérése, és 274 km/h az elérhető maximum. Feláras a hatfokozatú automatikus váltó, amivel a 100-as sprint hamarabb, 3,8 másodperc alatt megvan, de ennél már „csak” 261 km/h a végsebesség. Laboratóriumi körülmények között egyébként utóbbi takarékosabb is, 9,4 l/100 km az átlaga szemben a kézi váltós Lotus Exige Sport 350 10,1 l/100 km-es értékével.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!