Amikor Adam McKenzie január végén kilépett londoni lakásának ajtaján, észrevette, hogy betörték szeretett Audi RS4-esének első ablakát. Ahogy aztán közelebb ment, észrevette, hogy a tolvajok a két első ülést vitték el, amelyeket a betört ablakon emeltek ki. Akkor döbbent csak meg igazán főhősünk, amikor a biztosító közölte vele, hogy a 2007-es autó üléseinek pótlása a gyár által megadott alkatrészárakkal számolva 19 000 font, azaz 7 millió Ft lenne, de mivel a keveset futott, megkímélt állapotú autó piaci értéke 26 000 font (9,7 millió Ft), nem éri meg a javíttatás, és gazdasági totálkárra veszik az autót.
Ez egyébként nem egyedi eset, több azonos generációs Audi RS4-esből lopták ki a közelmúltban az első üléseket, különösen a Londonban az utcán parkoló autók vannak veszélyben. Az egyik tulajdonos csak hosszas utánajárás és könyörgés után tudta rávenni arra a biztosítóját, hogy ne írja le az autóját, amelynek mindössze két ülésre és egy oldalablakra volt szüksége – no meg arra, hogy az Audi márkakereskedésben komoly kedvezményt harcoljon ki az ülésekre.
A problémát egyébként az jelenti, hogy az Audi már leállt ezeknek a komplett üléseknek a gyártásával, azokat alkatrészenként lehet megrendelni, majd egy szerelő összerakja azokat beépítés előtt. Ez utóbbi mintegy 20 órás munka, és a márkaszervizek 132 fontos (49 000 Ft) munkadíjjal dolgoznak. Azért lopják előszeretettel ezeket az üléseket, mert azok egyszerűen becsavarozhatóak sok VW-termékbe. Amíg régen műanyag spoilereket aggattak az autóra, ma inkább a belsőt próbálják meg felértékelni az átalakítók. A bontókban legalább 2500 fontot (930 000 Ft) kérnek egy pár ilyen első ülésért, az internetes árveréseken akár e fölé is megy az ár. Pár évvel ezelőtt egyébként a Bentley Continental GT felnik voltak a sláger-termékek a VW konszernen belül, tavaly mintegy 30 Audiból lopták ki az első üléseket Londonban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!