Annak érdekében, hogy a levegőtisztasági céljait teljesítse, az islingtoni tanács (londoni kerület) kihirdette azt a helyi rendeletet, amelynek értelmében 20 fontos büntetés lehet kiszabni azokra a dízelmotoros járművekre, amelyeknél feleslegesen járatja az erőforrást a sofőr.
Teherautókat, buszokat és dízelmotoros személyautókat ellenőriznek majd a közterület-felügyelők, és büntetnek, ha szabálytalanságot tapasztalnak – a légfékkel rendelkező nagy haszonjárművek vezetői izgulhatnak majd, hogyan tudják bebizonyítani, hogy ők csak el akartak indulni, és az üzemi féknyomás felépülésére vártak. Ez egyébként nem az első olyan rendelkezés, amely kifejezetten a dízelmotoros járművek vezetőit érinti, London polgármestere, Boris Johnson nemrég bejelentette, hogy 2020-tól kezdődően a dízel járművek az egyébként is borsos behajtási díjon felül további 10 fontot fizetnek majd alkalmanként, ha be akarnak hajtani a belső kerületekbe.
Ehhez képest a rendőrségnél rendszeresített autókban olyan fedélzeti elektronika van amely akkor is járatja az autó motorját, ha abban nincs járőr. A londoni rendőrkapitányság azzal indokolja ezt, hogy a munkavégzéshez szükséges számítógépek újraindítása 7 percet vesz igénybe, és erre motorindításkor kerül sor. A RunLock rendszer segítségével a központból engedélyezik például a megkülönböztető jelzés használatát, ezért szükséges az állandó kapcsolat fenntartása. Az ilyen rendszerrel szerelt BMW-k 1,5 l/óra alapjárati fogyasztásával számolva a flotta egészét nézve ha csak hetente egy órát járnak feleslegesen a rendőrautók motorjai, az a légszennyezés mellett évi mintegy 41 millió Ft-nyi üzemanyag-fogyasztást jelent. A rendőrség szerint már dolgoznak azon a RunLock rendszeren, amelynél egy utólagos akkumulátor beépítésével váltják ki a motor járatásának szükségességét, ez leghamarabb az év vége felé készül el.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!