Nyolc hengeres teljesítményt és négy hengeres fogyasztást mond az új, V6-os szuperhibridjének a Honda. Ehhez képest nem közli az Acura RLX Sport Hybrid SH-AWD menetteljesítmény-adatait, tehát egyelőre nem tudjuk megítélni, mennyi igaz mindebből.
Amit tudunk, az a szabványos fogyasztás, ami az USA ciklusa alapján 7,84 l/100 km. Ez nem is rossz egy 377 lóerős rendszerteljesítményű autótól, amelyet ráadásul akár négy motor is hajthat. Van egyszer egy 3,5 literes V6-os benzines 310 lóerővel, ami mellett egy 47 lóerős elektromotor is hajtja az első kerekeket 7 fokozatú, dupla kuplungos váltó közbeiktatásával. A hátsó tengelyen oldalanként 1-1 36 lóerős elektromotor hajt, amelyek segítségével az eddiginél is pontosabban tudja szabályozni az Acura RLX az oldalankénti nyomatékot.
Lényegében elöl egy benzin-elektromos hibrid hajtás működik – csak az ide bedolgozó elektromotor képes visszatermelni az energiát a 260 V feszültségű lítium-ion akkumulátorba -, a hátsó elektromotorok csak és kizárólag a virtuális összkerékhajtás miatt vannak a fedélzeten. A benzin-elektromos hibrid hajtás mellett teljesen LED-es fényszórók és a nyomógombos váltóvezérlés jelenti az eltérést a benzines modellekhez képest az Acura RLX Sport Hybrid esetén. Az új NSX is hasonló hibrid hajtást kap majd annyi eltéréssel, hogy ott az ülések mögé építik be a benzin-elektromos tengelyt, és a 3,5 literes V6-os két turbót is kap majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!