Noha a lézer önmagában nem alkalmas autók világításához (a párhuzamos fénynyaláb nem az autó előtti területet világítja meg, hanem csak akkora pontot, amekkora maga a fényforrás), az Audi állítása szerint most mégis ilyennel szerelte fel a Sport quattro laserlight tanulmányt a január 6-án nyíló Consumer Electronics Show kedvéért. No meg átfényezte pirosra a karosszériát.
A lámpán belül két nagy fényforrást helyeztek el, a külsők a hagyományos fénykibocsájtó diódák, amelyek azért felelnek, hogy a sofőr lásson is valamit az autó előtt. A belsőkben kapnak helyet a néhány ezred mm átmérőjű lézer-diódák, amelyek segítségével a például az Audi A8-asban használt Matrix LED-nél kétszer nagyobb távolságot (jelen esetben 500 méter) bevilágító lámpák jönnek létre.
Alaposan átépítették a belső teret is, ahol 3D-s grafikát megjeleníteni képes nagy felbontású kijelzőket használnak, a vezérlést a megvásárolható autókban ma is ott lévő érintésérzékeny MMI-vel lehet végezni, azonban a személyre szabhatóság miatt sokkal mélyebb menüben kalandozhat a használó. A konnektorról tölthető hibrid hajtáshoz nem nyúltak, így az Audi Sport quattro laserlight rendszerteljesítménye 700 lóerő, amihez 2,5 l/100 km-es szabványos fogyasztás tartozik, meg 3,5 másodperces 100-as sprint és a politikailag egyáltalán nem korrekt 305 km/órás végsebesség.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!