A Ford nem csak beszél a tömegcsökkentésről, az F-150-es esetén például alumínium karosszériára váltottak, de az egyéb technológiák terén is ott vannak az élbolyban, amit a Ford Lightweight tanulmány bizonyít. Típusnevet azért nem mondanak, mert az Egyesült Államokban Fusion, Európában (hamarosan) Mondeo néven forgalmazott járművet vették kezelésbe a mérnökök.
Minden egyes alkatrésznél megvizsgálták annak a lehetőségét, hogyan tudnák csökkenteni annak tömegét. Például az 1,0 literes EcoBoost turbómotor olajteknője karbon, az első csavarrugók műanyagok, a hátsók üregesek (csőből készülnek), alumínium féktárcsák lassítanak. A karosszéria egy részét alumíniumból készítették, a küszöbökhöz csatlakozó B oszlop maradt nagyszilárdságú acél – egyedi tanulmányról van szó, így az ilyen esetben elkerülhetetlen elektrokorrózióval nem foglalkoztak. Különösen annak tudatában, hogy a különböző vizsgálatokat követően törésteszten ér majd véget az itt látható autó földi pályafutása, a Ford ugyanis azt is szeretné kideríteni, a különleges megoldások hogyan befolyásolják a passzív biztonságot.
Azt mutatja meg nekünk a Ford Lightweight tanulmány, hogy mi lehetséges, ha a költség nem szempont. A mérnökök nem merik megsaccolni, hogy az itt bemutatott műszaki megoldások mikor kerülhetnek sorozatgyártásba. Jól hangzik a Fiesta tömegű és fogyasztású Mondeo, de eltart még pár évig-évtizedig, amíg mindez megfizethető lesz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!