A kínai Wuhan városában ünnepélyesen letették a Lotus új főhadiszállásának alapkövét, az eseményen a ott volt Eric Li, a Geely Holding elnöke, Feng Qingfeng, a Group Lotus elnök-vezérigazgatója és Li Bin, a Nio autómárka alapítója, a Lotus egyik befektetője. A tervek szerint 2024-re épül fel az új cég- és fejlesztési központ, és már folyamatban van Wuhan városa mellett az új Lotus autógyár építése is, ahol majd az új villanyautókat fogják gyártani – ezt pár hónappal a főhadiszállás átadását követően avatják majd fel.
A belső égésű motorral szerelt Emira és az Evija nevű szuperautó gyártása marad Nagy-Britanniában, az új padlólemezre felépített villanyautók már Kínában készülnek majd. Először a Type 132-es kódnéven fejlesztett nagyméretű szabadidő-autót ismerhetjük meg 2022-ben, majd 2023-ban a négyajtós kupé karosszériával rendelkező nagyautót leplezik le (Type 133), 2024 a Lotus számára az új modellek gyártásának beindításáról szól majd. 2025-ben leplezik le a Type 134-es, középkategóriás szabadidő-autót, az elektromos palettát pedig a Type 135-ös sportkocsi teszi majd teljessé 2026-ban.
Már megkezdték annak a technológiának a fejlesztését, ami minden Lotus sofőrből F-1-képességű autóvezetőt farag, ez a fejlett részlegesen önvezető technológia leghamarabb tíz év múlva érik majd be. A kezdetben évi 150 000 autós kapacitású wuhani üzem mellett egyébként olyan, 16 kanyaros tesztpályát építenek, amelyen akár 230 km/órás sebességet is el tudnak majd érni az autók, és az alkalmas lesz az önvezető funkciók kipróbálására is.