Újfajta töréstesztet vezetett be az Egyesült Államokban működő Insurance Institute for Highway Safety. A jövőben olyan frontális töréstesztet is végeznek, amely során egy nem deformálódó akadálynak vezetik neki az autót 64 km/órás (40 mérföld/óra) sebességgel negyed-átfedéssel. Ezzel a fának-póznának, vagy épp a kitérő manőver miatt az előttünk haladó autó sarkának ütközés szimulálják. Első körben az arrafelé kis méretű, mifelénk középkategóriás prémium autókat vizsgálták, amelyek közül sokan leszerepeltek.
Az Acura TSX, a BMW 3-as, a Lincoln MKZ és a Volkswagen CC elégséges eredménnyel végeztek, az Audi A4, a Lexus ES, a Lexus IS és a Mercedes C-osztály teljesítménye elégtelen lett. Hogy ezt lehet másként is csinálni, azt az Acura TL és az Infiniti G-sorozat kielégítő és a Volvo S60-as jó eredménye is bizonyítja. Az új teszt bevezetése egyben azt is nagyon jól mutatja, hogy némely autógyár kifejezetten a töréstesztekre koncentrálja a biztonsági fejlesztéseit. Az IIHS azt reméli, az új tesztjének bevezetésével néhány éven belül biztonságosabbak lesznek az új modellek. De egyéb hibákra is fény derült, a Volkswagen CC-nél kiesett a helyéről a vezető ajtaja – az IIHS eddigi története során ez volt az első ilyen eset -, az Audi A4-esnél csak a zár tartotta a helyén az ajtót. Sok esetben az oldal/függönylégzsák nem aktiválódott, pedig oldalirányban is elmozdult az ülésbe szíjazott dummy, több esetben későn nyíltak ki az oldal/függönylégzsákok, és nem nyújtottak optimális védelmet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!