Elsősorban a kínai piacot célozza az Aston Martin a villanymotoros RapidE elnevezésű típussal, amelyet a brit cég mérnökei (az F1-es istállóhoz köthető) Williams Advanced Engineering céggel közösen fejlesztettek a sanghaji ChinaEquity cég mintegy 50 millió fontos támogatásával. Az ok prózai, a nagy méretű benzinmotorok mellett szükség van egy környezetbarát autóra, amellyel a flottafogyasztást le tudják szorítani.

A benzinmotoros, 550 lóerős Aston Martin Rapide S típussal összemérhető lesz a hátsókerékhajtású, a hírek szerint 500 lóerős RapidE alapmodell, amelynek hatótávolsága viszafogott vezetéssel kicsivel meghaladja majd a 300 kilométert. Lesz majd egy nagy teljesítményű, összkerékhajtású RapidE is, amelynél 1000 lóerős rendszerteljesítményre számíthatunk – a változatlan akkumulátorcsomaggal a hatótávolság ennél nem éri majd el a 300 kilométert. Ezt a változatot csak azt követően fogják elkezdeni fejleszteni, hogy a hátsókerékhajtású modell már megvásárolható lesz.

A megjelenés csak minimálisan különbözik a benzinmotoros Rapide-tól, a kipufogócsövek hiánya mellett a jelvények jelentik az eltérést, az első működőképes tanulmány fura fólia-dekorációja nem lesz kötelező stíluselem. A partnerek úgy számolnak, két éven belül lesz kész a sorozatgyártású változat, amelyből évente mintegy 400 darabot fognak majd készíteni, ebből mintegy 100-at visznek majd Kínába, a többit a világ minden táján meg lehet majd vásárolni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!