Alaposan feladja a Pekingi városvezetés a leckét az autógyártóknak, az már biztos, hogy 2016-ban bevezetik a Beijing VI károsanyag-kibocsájtási előírásokat – azonban ezeket még nem sikerült jogszabályba foglalni, úgyhogy gyorsan kell majd lépniük a gyártónak.
A Pekingi károsanyag-kibocsájtási előírások egyébként már most (Beijing V) szigorúbbak a kínai (National IV) előírásoknál, március elseje után a csak utóbbiakat teljesítő autókat nem lehet majd forgalmazni a fővárosban, ami a most forgalmazott autók ötödét érinti majd.
A forgalomba helyezés megint más tészta, a korábban bevezetett rendszám-lottó egyre nagyobb várakozási időt jelent a vásárlóknak. Amikor 2011. januárjában bevezették a rendszert, az első sorsolásnál 1 rendszám jutott 10,6 jelentkezőre. A legutóbbi, 2013. februári rendezvényen 1 rendszám jutott 77 jelentkezőre, azaz 1,4 millió ember között 18 511 rendszámot osztottak ki a hatóságok. Mindent alárendelnek Peking levegőminőségének javításának, amelyet nagy részben a robbanásszerűen megnövekedett forgalom okozott. Amíg 1997-ben 1 millió autó rótta a kínai főváros útjait, 2012 végén 5,2 millió autót tartottak nyilván.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!