Régiónkban, a Közel-Keleten és Afrikában volt népszerű a C-Elysée nevű lépcsős hátú kompakt Citroën, amelynek örökébe a most bemutatott C4 X lép, az ismert, magas építésű kompakt 240 mm-rel hosszabb, lépcsős hátú befejezéssel ellátott új karosszériaváltozata. Tőlünk nyugatra és északra várhatóan rétegmodell lesz, hiszen csak akkumulátoros-elektromos hajtással forgalmazzák, míg nálunk és a többi piacon benzin- és dízelmotorral is elérhető lesz.
A C oszlopig változatlan a karosszéria, tehát nem csökken a hátsó utasok rendelkezésére álló tér, majd következik a hosszabb, 510 literes csomagteret rejtő befejezés, amely áramvonalasabbá teszi a külsőt, így az e-C4 X hatótávolsága nagyobb (360 km), mint az e-C4 hatótávolsága (350 km). Az utastértől külön csomagteret a gyár szerint nagyra értékelik majd a sofőrszolgáltatok-taxisok, a rakodóperem 745 mm magasan van, a csomagtérpadló ezt követően 164 mm-rel van lejjebb. A töltőkábel(ek)nek a padló alatti fiókban jut hely, bővítésre a támladöntés mellett a könyöklőnél lévő „síalagút” ad lehetőséget.
A Citroën C4-esről ismert Advanced Comfort kialakítást természetesen a C4 X is megkapja, de van egy fontos újdonság, ami az utasok életét könnyíti meg, a C5 X-ben debütált, legújabb generációs fejegység új kapcsolódó szolgáltatásokat kínál (hatótávolság-kijelzés villanyautónál, töltő-keresés, távoli hozzáférés), hangvezérlés – 20 világnyelven – könnyíti a kezelést, 3 éven keresztül havi térképfrissítést adnak, a 10 colos érintőképernyős csempék segítségével oldották meg a menüt.
Mifelénk ugyanazzal a motorválasztékkal lehet majd 2022 utolsó negyedévétől megvásárolni a C4 X-et, mint a normál C4-est, tehát a belépőt az 1,2-es turbómotor jelenti (100 vagy 130 lóerő, előbbi egyedüliként kap 6 fokozatú kézi kapcsolású váltót, egyébként széria a 8 fokozatú automata), van dízel 130 lóerővel, és az e-C4 X 136 LE/260 Nm teljesítményű hajtómotorral és 50 kWh kapacitású teleppel.