A német fellebbviteli bíróság úgy döntött: megsértették a szabadalom tulajdonosának jogát, ezért azonnali hatállyal le kell állítania az Airscarf nevű nyakfűtéssel rendelkező autók hirdetését, forgalmazását és kiszállítását Németországban – egyedüli kivételt azok a kocsik jelentenek, amelyek vételárát teljes egészében kifizették május 9. előtt.
A Mercedes sajtóosztálya válasz helyett türelmet kért, annyira meglepődtek ezen az ítéleten, vizsgálják a kialakult helyzetet. A per első két fordulóját megnyerte az autógyár, a végső fórumon azonban a kérdéses szabadalom tulajdonosa, egy, kifejezetten szabadalmak hasznosításával foglalkozó cég javára ítélt a bíróság. A következő autókra vonatkozik a tiltás: C-, E- és S-osztályos kabrió, SL és SLC – illetve a még be sem jelentett, de már nagyon várt Mercedes-AMG GT Roadster se jelenhet meg emiatt (alapfelszerelés lett volna az Airscarf). A kereskedőknél lévő, de még át nem adott és ki nem fizetett autókat vissza kell szállítani a gyárba, illetve Németországban nem is gyárthat ilyen autókat, szóval a más helyen megrendelt, de még el nem készült kabriókat se kapják meg tulajdonosaik – legfeljebb csökkentett műszaki tartalommal, értsd nyaksál nélkül. A Mercedes németországi weboldaláról már eltávolították a vonatkozó képeket és műszaki leírásokat.
Az Airscarf rendszerrel kapcsolatban a Daimler birtokolja a legtöbb szabadalmat, ezen kívül a BMW rendelkezik eggyel, és egy L. Schatzingher nevű mérnök kettővel. Utóbbi közül az egyik az, amelyik most a Mercedes problémáját okozza, még 2008-ban megpróbálta szabadalmaztatni a kérdéses megoldást a Daimler, de azt visszadobták a hivatalok, mondván nem elsőként tett így, az ezt követő pereskedés 2012-ben ért véget a mérnök igazával, aki ekkor az ipal nevű szabadalmakat hasznosító cég segítségével beperelte az autógyárat. Ez utóbbi jogi eljárás ért most véget.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!