A BMW is beadta a derekát, és az X5-ös nagy méretű szabadidő-autónak is lesz spórváltozata, amely csak hátsókerékhajtást és négyhengeres dízelt kap majd. Az sDrive25d elnevezésű alapváltozat decembertől kerül gyártásba, és 5,7 l/100 km-es átlagfogyasztással, illetve 149 g/km-es CO2 kibocsájtással csalogatja a vásárlókat. De azoknak se kell nagyon többet fizetniük a CO2 alapú adózás alapján, akik ugyanezt a biturbó, 215 lóerős dízelt választják összkerékhajtással, az xDrive25d szabványos átlaga 5,9 l/100 km, CO2-kibocsájtása 155 g/km.
Két motorral indul a gyártás, a háromliteres hathengeres dízel egy turbóval és 258 lóerővel (30d), illetve három turbóval és 381 lóerővel és 740 Nm-rel (M50d) lesz elérhető, illetve a 4,4 literes V8-as biturbó benzines lesz még kérhető 450 lóerővel (50i). Az év végén jön a korábban már említett 2,0 literes dízel (25d), illetve a két turbós 3,0 literes dízel 313 lóerővel (40d), és a 3,0 literes, hathengeres benzines turbómotor 306 lóerővel (35i). Az összes erőforráshoz 8 fokozatú automatikus váltót párosítanak, és az alapváltozat kivételével széria az összkerékhajtás is. Az Egyesült Államok számára lesz majd 35d néven egy gyenge, 255 lóerős dízel is.
Teljesen új alapokra épül az F15-ös gyári kóddal rendelkező X5-ös, amelyet hamarosan több más típushoz (X6 utód és nagyobb, 7 személyes szabadidő-autó) is felhasználnak majd – és egyébként közeli rokona annak, ami az 5-ös/6-os/7-es sorozat alatt is szolgál. A felépítmény hossza 4886 mm (+29), a szélesség 1938 mm (+5), a magasság 1762 mm (-14), a tengelytávolság változatlanul 2933 mm. Változattól függően akár 90 kg-mal is könnyebb az előző generációnál az új. A formatervezők vért izzadtak azon, hogy felismerhetővé tegyék az új generációt, ezért csavartak egy keveset az első lökhárítóban lévő ezüst betéteken, és a fényszórók már megérintik a veséket.
A belső tér is változott, sokkal több tárolóhelyet találunk benne, az első ajtózsebekbe 1,5, a hátsókba 1 literes palackokat is lehet rakni, és immár hagyományos nyitású a kesztyűtartó. A hátsó ülés 40:20:40 arányban osztott annak érdekében, hogy az alaphelyzetben 650 literes csomagtartót több lépésben bővíthesse a tulajdonos akár 1870 literig. Az új nagy méretű szabadidő-autónál a többi BMW-hez hasonlóan itt is háromféle hangulat közül lehet majd választani: Luxury Line, X Line és M Sport. Gazdagabb az alapfelszerelés, a vételárak még nem ismertek. Európában az ősszel indul a forgalmazás, és decemberi gyártástól, tehát 2014 elejétől bővül új motorokkal a BMW X5-ös választék.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!