Iránban már egy kicsit régebb óta dolgoznak szankciók árnyékában az autógyártók mint Oroszországban, azaz meglehetősen korlátozott eszközökkel próbálják tartani a lépést a konkurenciával. Itt van például a Saipa nevű gyártó Atlas nevű szabadidő-autója, amely modern megjelenésével (a Kia Forte és a Renault Captur vonásai is felfedezhetőek a Ford Ka+ stílusú karosszérián) teljesíti a vásárlói elvárásokat, azonban nem árt tudni, hogy a lemezek alatt még a Kia Pride, azaz az 1986-ban piacra dobott Mazda 121-es rejtőzik.
Az évek alatt sokat csiszoltak a műszaki alapon, most épp változó szelepvezérléssel látták el az 1,5-ös szívómotor, ami így már 90 lóerős, és opciósan robotizált váltót is kínálnak; ehhez a blokkhoz eddig fokozatmentes automatát párosítottak felár ellenében, azonban a szankciók miatt – külföldi beszállító – az már nem opció, így váltottak a helyben elérhető megoldása. Menetstabilizáló is van a fedélzeten, meg esőérzékelő, holttérfigyelő, persze csak a magas felszereltségnél, ahol még 7 colos képátlójú érintőképernyős fejegységet is adnak. Jelenleg az előszérián van túl a Saipa, még vizsgálják a szeptemberben-októberben legyártott autókat, és a tervek szerint 2023 májusában aztán megindul az Atlas forgalmazása is, a vételárat később árulják el.