Nem piaci viszonyok szerint működik majd az öt vállalkozás által létrehozott TOGG konzorcium, amely azt a feladatot kapta a török államfőtől, hogy hozzanak létre egy nemzeti autógyártót. Eleinte még azt gondolták, hogy a Saab technikáját adaptálják az igényeikhez, aztán mégis úgy döntöttek, hogy saját műszaki alapot készítenek, amelyen aztán öt autót építenek – ezek közül az első kettőt mutatták be december 27-én.
A gyárnak helyet adó korábbi honvédségi területet elnöki dekrétum bocsátotta a TOGG rendelkezésére, a Bursa melletti területen két év múlva kezd majd működni az évi 175 ezer autós üzem. Elemzők becslése szerint 13 év alatt összesen 22 milliárd lírát (kb. 1100 milliárd Ft) fordítanak majd az új autógyár és autómárka felépítésére/piaci bevezetésére, a tervekben szerepel az export is – nem tudni, hogy ebben az összegben benne foglaltatik-e az a nagyszabású töltőoszlop-telepítő program, amellyel a tervek szerint 2022-re fedik le Törökország egész területét. A most bemutatott kompakt szabadidő-autó, nagy méretű limuzin mellett lesz kompakt autó, tágas kombi és egy sportváltozat is.
Nem nagyon részletezték egyelőre a technikát, egy- vagy két villanymotoros hajtás lesz, az akkumulátor a padló alá kerül – 300+ és 500+ km-es hatótávolságot ígérnek. Alapesetben a hátsó kerekeket hajtja egy 200 lóerős villanymotor, amivel 7,6 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást ígérnek, a két motoros 400 lóerős kivitelnek 4,8 másodpercet – mindez a piacra elsőként érkező szabadidő-autóra igaz.
A márkaarculat egy többfordulós pályázat eredménye, mintegy 400 javaslatból választotta ki a zsűri a legjobbakat – Murat Günak is köztük volt –, majd ezek alapján az olasz Pininfarina műhely végezte el a finomítást. Ennek a hivatalos magyarázatnak némileg ellentmond, hogy a limuzin szakasztott mása a Hybrid Kinetic H500 tanulmánynak, illetve a szabadidő-autó a Hybrid Kinetic K350-nek.