A Priora modellben november 18 óta már elérhető a Lada saját fejlesztésű, az 1,6 literes 16 szelepes motor löketének megnövelésével megalkotott 1,8 literes 16 szelepes motorja, aminek 123 LE/165 Nm a teljesítménye. Ezt az új blokkot kapja majd meg 2015-ben a Lada Niva, némileg átalakított karakterisztikával.
A terepjárásnál fontos, hogy a lehető legtöbb nyomatékot nyújtsa az erőforrás alacsony fordulaton, ezért a Niva motorterébe 100 LE teljesítménnyel kerül majd bele az új négyhengeres. Az első prototípusokat már el is készítették az oroszok mérnökök, hamarosan megindul a tesztelés, és ha minden jól megy, a jövő év közepén már az új motorral kapják a vásárlók a Nivát.
A lassan 40 éves konstrukció továbbfejlesztése kapcsán azt is elmondta a gyár illetékese egy újságírói kérdésre, hogy megvizsgálták annak a lehetőségét, hogy a Renault-féle 1,5 literes dízelmotort is belerakják a motortérbe. Technikailag ennek semmi akadálya, azonban anyagilag egyáltalán nem éri meg a dízelesítés, hiszen a benzineshez (364 500 rubel, 1,92 millió Ft) képest 1,8 szoros áron (3,5 millió Ft körül) tudnák csak adni a Niva 1.5 dCi-t, ennyi pénzt pedig biztosan nem fizetnek a vásárlók az autóért.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!