Jelenleg a Ferrari 250 GTO a világ legdrágább autója, egy példányért 70 millió dollárt fizettek még 2018-ban, szóval érthető, hogy a Ferrari-specialista GTO Engineering miért készít az eredetinek megfelelő utánzatokat belőle. De nem állnak meg itt a britek, hanem elkészítik ennek az autónak a tökéletesített változatát is, a Moderna nevű konstrukció fejlesztése most kezdődött el teljes erőbedobással.
Amennyire lehet, ugyanazt a karosszériaformát fogják használni a GTO Engineering Modernához, mint az újragyártott 250 GTO-hoz, alapvető eltérés azonban, hogy ennél az autónál karbonból készítik a külső héjat. Mivel manapság nagyobbak az emberek, mint a hatvanas években, a mérnökök azon dolgoznak, hogy az eredeti külső megtartása mellett több helyet adjanak az utasoknak. A világításnál LED-es technológiára váltanak, ami jobb láthatóságot eredményez majd.
A motortérbe négy vezérműtengelyes V12-es szívómotort építenek, amelyet a házi motorépítők készítenek fel, versenysportban használt alkatrészekkel növelik annak teljesítményét. A legnagyobb változás az lesz, hogy megszabadulnak az eredeti acél csőváztól, amelynek a helyére egy olyan, számítógépes kalkulációk alapján készített darabot konstruálnak, amelyhez elöl-hátul alumíniumból készített segédkeretek csatlakoznak. A GTO Engineering egyelőre annyit közöl a Moderna műszaki részleteiről, hogy a saját tömeg 1 tonna alatt marad, a teljesítményadatokat még nem ismerjük, de várhatóan 500+ lóerős lesz a motor.