Miután sikerült megállapodnia az Audinak az Alfa Romeo márkával, Genfben a terveknek megfelelően bemutatkozott az ingoldstadtiak legújabb és egyelőre legkisebb szabadidő-autója, 4,2 méteres Q2.

Ennél az autónál már láthatóak annak a jelei, hogy a gyár megfogadta a kritikát, miszerint túlságosan is hasonlítanak egymásra az autói, ezért például erősen kiszélesített kerékjáratokat, a karosszériától eltérő színűre fényezett C oszlopot, és nem lapos és széles, hanem kocka formájú hátsó lámpákat használtak. Rengeteg szín, azok variációi lesznek majd elérhetőek az autóhoz, amellyel az életüket a városban töltő fiatalokat akarják megszólítani. Az ötajtós karosszéria hossza 4,19 méter, a szélesség 1,79 méter, a magasság 1,51 méter és 2,6 méteres a tengelytávolság, a csomagtér alaphelyzetben 405 literes.

Persze arra is lehetőség lesz, hogy összkerékhajtást is kérjen az ügyfél, az MQB építőkészletnek hála széles motor- és hajtáslánc-kínálattal kezd a piacon az újdonság. Az 1,0 literes háromhengeres benzines turbó az alap 116 lóerővel, a hengerlekapcsolásos 1,4-es következik 150 lóerővel, a csúcsmodellbe meg 2,0 literes benzinest szerelnek 190 lóerővel. Dízelből csak kettő van, az 1,6-os 116 lóerővel, a 2,0 literes 150 vagy 190 lóerővel kérhető. A váltó minden esetben hatfokozatú, kézi kapcsolású, amit felár ellenében 7 fokozatú, dupla kuplungosra cserélnek.

Az utastérben igyekeztek minimalizálni a gombok és kapcsolók számát, ezért alapfelszerelés lesz az MMI kezelőszerv és az ehhez kapcsolódó, nagy méretű középső kijelző, felár ellenében lesz választható a virtuális műszeregység. Az év közepétől lehet majd rendelni az Audi Q2-est, a kiszállítások az ősszel indulnak meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!