Nagy vihart kavart, amikor a Renault egyik pillanatról a másikra felfüggesztette három vezető beosztású alkalmazottját – köztük az igazgatótanács egy tagját – azzal a gyanúval, hogy azok ipari kémkedést folytattak, és az elektromos autókkal kapcsolatos titkokat árultak el vetélytársaknak.
Mivel a cégben résztulajdonos a francia állam, az elnök arra utasította a francia titkosszolgálatokat, hogy alaposan vizsgálják ki, melyik kínai autógyár lehet az ügy hátterében. Most azonban nagyon úgy tűnik, hogy egyáltalán nincs is ügy, hiszen a titkosszolgálatok a több hónapos nyomozás során nem találták nyomát titkos számláknak se Svájcban, se Lichtensteinban.
A titkosszolgálatok vezetője ennek ellenére ragaszkodott hozzá, hogy folytatódjon a nyomozás, de a Renault második számú embere, Patrick Pélata azt nyilatkozta a Le Figaro újságnak, hogy vagy nagyon jól levédték magukat az alkalmazottak, vagy egy manipuláció áldozata a Renault, de ez utóbbinak a természetét nem ismerik. Időközben mindhárom alkalmazott beperelte a Renault, mondván semmi rosszat nem tettek, és meghurcolták őket. Pélata szerint ha a vizsgálat bebizonyítja ártatlanságukat, akkor a legmagasabb szintig viselik a következményeket.
Az ügy miatt egyébként a Renault és a francia állam közötti viszony is feszültté vált, utóbbi azzal vádolja a gazdasági társaságot, hogy nem szólt neki időben az ipari kémkedés gyanújáról. Christine Lagarde, a francia pénzügyminiszter egy rádióinterjúban elmondta, az a fontos, hogy minél hamarabb befejezzék a nyomozást, és ha hamisak a vádaskodások, igazságot kell tenni, helyreállítani az emberek bizalmát és kárpótlást kell fizetni.