Nagy tervei voltak a Volkswagen konszernnek a nehéz teherautók piacán az MAN és a Scania márkákkal, a közeljövőben indult volna az a program, amely során a két márka fejlesztési tevékenységeit/műszaki hátterét egyesítik a költségek leszorítása végett, ami jelentős versenyelőnyt jelentett volna a vetélytársakhoz képest a világpiacon.
Azonban közbeszólt a TDI-botrány, és annak mind a mai napig nem ismert költségvonzata. A Citi elemzői úgy becsülik, a több éves visszahívások/jogi eljárások végén akár 55 milliárd dollár is lehet a végösszeg. A Volkswagen tavaly 7 milliárd dollár készpénztartalékot képzett a visszahívások elvégzésére, ezen felül európai bankoktól 20 milliárd dollárnyi hitelt biztosított be magának – ezt majd akkor hívja le az autógyártó, ha szüksége lesz rá -, de ez még mindig nem elég. Mivel az MQB-alapra átállás miatt nem igazán tudja szétdarabolni a személyautó-üzletágat a Volkswagen, egyedüliként a nehéz haszonjármű üzletág az, amitől különösebb probléma (és a legújabb fejlesztések átadása nélkül) meg tud szabadulni. Hivatalosan azt mondta egy szóvivő, hogy a VW konszern mindenféle együttműködésre nyitott az MAN és a Scania márkával kapcsolatban, ebbe bele kell érteni akár az eladást is. Elemzők szerint nagyjából 13,5 dolláros bevételre számíthat a VW, ha mindkét haszonjármű-márkáját értékesíti. Nem valószínű, hogy egyhamar sok kerül az értékesítésre, úgyhogy a következő Volkswagen Crafteren (alu-blokkos dízelre váltanak) alapuló MAN LTE haszonjárművet a terveknek megfelelően hamarosan piacra dobják.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!