Egyenesen a Formula-1 világából érkezik a Renault Megane R.S. Trophy új turbófeltöltője, amely kerámiagolyós-csapággyal rendelkezik. Ezek könnyebbek, keményebbek és simábbak az acélgolyóknál, a súrlódási ellenállás csak harmad akkora, mint a hagyományos, olajfilmen futó turbináknak. Ez gyorsabb reakciót jelent, azaz gázadásra hamarabb jön meg az erő.
A turbófeltöltővel együtt a kipufogórendszerben is van újdonság, a hátsó dob helyére egy olyan egység került, amelyben pillangószelep is van, utóbbi az üzemmóddal együtt teszi hallhatóvá a mély dörmögést vagy épp durrogást.
Az alapáron adott összkerék-kormányzás mellett a Cup felfüggesztés is ott van a fedélzeten, tehát Torsen önzáró differenciálművet használnak, 25%-kal merevebb lengéscsillapítók és 30%-kal feszesebb rugókkal együtt, a kanyarstabilizátorok merevsége 10%-kal emelkedett. Elöl két ötvözetből készített féktárcsákat használnak (1,8 kg-os megtakarítás) pirosra festett Brembo féknyergekkel, a 19 colos Jerez felnikre Bridgestone Potenza S001 abroncsokat szerelnek. 2019-től lesz választható a Fuji Light felni, ami darabonként 2 kg-os tömegmegtakarítást eredményez, ezekre kifejezetten a Renault Sport számára kifejlesztett Bridgestone Potenza S007 abroncsokat szerelnek majd.
Az 1,8 literes, 300 LE/400-420 Nm (kézi váltó-EDC) teljesítményű Trophy változathoz lesz csak elérhető a Liquid Yellow fényezés, a Megane R.S. standard színei mellett. Az első légterelőre díszcsík kerül, extraként választható az előző Menage R.S. továbbfejlesztett Recaro kagylóülése is – az új tartószerkezettel 20 mm-rel vitték lejjebb a magasságot.