A hatvanas években a gyári McLaren versenyautókon alapuló, de más istállóknak eladott példányai viselték a McLaren Elva nevet (Mk I, Mk II, Mk III), amelyet most a márka első, teljesen nyitott utasterű közúti használatra szánt autójánál hoznak vissza 399 példány erejéig. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy extraként szélvédőt is lehet majd kérni, mert biztos lesznek a vásárlók között olyanok, akik nem bíznak a formatervező mérnökök ígéretében, miszerint a kocsi orrában elhelyezett légcsatornák úgy irányítják a menetszelet, hogy nyugodtan lehet sisak nélkül is használni az Elvát. Valószínűleg ők azok, akik már átélték azt, amikor egy felpattanó kő betöri az üveget – inkább legyen anyagi kár, mint személyi sérülés…
Tető híján az ülések mögött van egy tároló, ahol például kényelmesen elférnek a sisakok, az időjárásálló kezelést kapott bőr mellett kifejezetten ide fejlesztett Ultrafabric fantázianevű, szellőző és jó tapadást biztosító műbőr is kérhető.
A 4,0 literes V8-as biturbó a legújabb fejlesztésű alkatrészeket kapja, a Senna és a GTR motorjának rokona, az első kerekek előtt elhelyezett hűtőknek köszönhetően sikerült lejjebb vinni a beszívott levegő hőmérsékletét, így már 815 lóerőre emelkedett a csúcsteljesítmény. A 0-100 km/óra gyorsulás kevesebb, int 3 másodpercig tart, a 0-200 km/óra sprintet a Sennánál is gyorsabban, 6,7 másodperc alatt tudja le a McLaren Elva. Az indulóár az Egyesült Királyságban 1 425 000 font, de ebben még nincs benne az MSO műhely munkája vagy épp a szélvédő.