Noha már a kínálatban egy hasonló méretű és felépítésű modell, a Focus lépcsős hátú változata, a Ford most mégis elkészítette az Escort tanulmányt – nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy ezzel az autóval bővítse a kínálatát.
Amíg az Európában is elérhető Focus szedán a sportos, a legújabb műszaki megoldásokat nagyra értékelő emberek autója, addig az Escort a tágas, kényelmes és kifinomult megjelenésű (extra méretű, krómozott hűtőrács) autóra vágyó vásárlóknak készül. Ők egyébként azért nem számíthatnak a legmodernebb technikára, mert az új karosszériát a nemrég leváltott Focus padlólemezén valósítják majd meg.
Furcsa névválasztás, hiszen az Escort sohase volt a Ford kínálatában Kínában, így a vásárlók nem is tudják, hogy ez egy történelmi típus. Cserébe a távol-keleti babonákat is figyelembe vették, a 8-as szám felfedezhető az első fényszórókban – ez a szerencsét hivatott megidézni. A motortérben egyébként az új, 1,5 literes, négyhengeres EcoBoost található, a szériaautó valószínűleg 1,6-2,0 literes szívómotorokat kap majd.
Kínában a legjobban bővülő piaci szegmens a kompakt lépcsős hátú autóké, ezért is szán ide egy második típust a gyár, ami a most induló modelloffenzíva része lehet. A Ford 2013-2015 között 15 új autót dob piacra Kínában, és ezzel párhuzamosan 7 új gyárat is épít Ázsiában, 5-öt ebből Kínában. Itt érdemes megjegyezni, hogy épp most bővítik évi 1 milliós kapacitásúra a meglévő hangzhoui üzemet 760 millió dollárból, és további 1,1 milliárd dollárból bővítik a chongqingi gyárat is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!