Az eddiginél sokkal fontosabb szerepet szán a Suzuki az Alto nevű mininek, az ugyanis nem csak a ma ezen a néven futó autó utóda lesz, de a hírek szerint közvetlen utód nélkül megszűnő Splash-t is helyettesítenie kell majd.
Korábban már tanulmányozták az autót kezdetben Regina, később G70 néven, ránézésére nem sok mindent hagytak meg annak lendületes megjelenéséből. A vastag álcázás miatt a Dél-Európában készített felvételeken csak annyit látunk, hogy a jelenleginél mintha egy kicsit uniszexebb lenne a megjelenés, no és hogy nem csak az indiai belpiacos változat, de az európai modell is letekerhető hátsó ablakot kap majd kibillenthető helyett. A tanulmány 0,8 literes, kompresszoros motorja se valósul meg, helyette az 1,0 literes, háromhengeres továbbfejlesztett változata hajtja majd az újdonságot, a mérnökök 3,4 l/100 km-es szabványos átlagfogyasztást – vagy ahogy a CO2 alapú adózásnál fontos – 80 g/km-es CO2 kibocsájtást lőttek be célként. Az új Suzuki Alto-t továbbra is Ázsiából importálja majd a Suzuki Európába, a sorozatgyártás 2014 elején indul, jövő ősszel érhet el hozzánk a típus. Nem tudjuk, mikor fut ki a Splash gyártása Esztergomban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!