Ugyanarra a Giorgio alapra építették fel az új Grecale szabadidő-autót, mint a Maserati márka többi személyautóját, persze sokat fejlesztettek a műszaki dolgokon. Például felkészítették akkumulátoros-elektromos hajtás fogadására, még várni kell néhány évet a Folgore nevű modellre, amelyről azt elárulták, hogy 400V-os nagyfeszültségű rendszert kap, és pletyka szinten 105 kWh kapacitású akkumulátorról hallani. De ne szaladjunk ennyire előre, először lágyhibrid és hagyományos benzinmotorral lehet majd megvásárolni az újdonságot.
A Maserati márka összes formajegyét megtaláljuk a karosszérián, arról már nem (csak) az olaszok tehetnek, hogy elölről nézve a Ford Puma, hátulról pedig a Fiat Tipo jut az ember eszébe… Mélyre tolták a nagy méretű hűtőrácsot, meredeken emelkedik az övvonal, a hátsó LED-es lámpa fényében a bumeráng-motívumot lehet felfedezni. Méret tekintetében egy fél számmal kisebb az autó a Levante-nál, 15 centivel rövidebb a hossza (4846 mm), a tengelytávolság 10 centivel (2901 mm) kurtább.
A műszerfalon a képernyők uralkodnak, a középkonzolon van a klasszikus központi érintőképernyő (12,3 col képátló) és egy alsó érintőképernyő (8,8 col képátló), amivel a fizikai kapcsolókat váltják ki. Van még két másik kijelző, az ma már alap, hogy a volán mögött monitor tájékoztat, de az új elem, hogy a műszerfal közepén elhelyezett óra is vetített számlapot kap. Új multimédia rendszert használ a Grecale, opciósan elérhető a 21 hangszórós, 3D-hangzást biztosító Sonus faber hifi. A választható extrákkal inkább csak egyedibbé lehet tenni a kialakítást, a kárpit színét, anyagát és a műszerfal díszbetétjét tekintve, amúgy három egyéniséget kínálnak, ami rögtön a motorválasztást is jelenti.
A 2,0 literes turbómotor 48 voltos lágyhibrid rásegítéssel jön, a GT alapmodellben 300 lóerő (450 Nm) a teljesítmény, a sportosabb vásárlókat célzó Modena esetén már 330 lóerő (450 Nm) áll a vezető rendelkezésére. A Trofeo csúcsmodellbe a Nettuno V6-os kerül, a 3,0 literes biturbón sokat változtattak az MC20-hoz képest – nincs száraz karteres olajozás, de van hengerlekapcsolás –, a teljesítménye 530 lóerő és 620 Nm. Alapfelszerelés a 8 fokozatú automatikus váltó és az összkerékhajtás, így a négyhengeres modellek is egész sportosak.
A GT 5,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás és 23,7 másodperc alatt 200 km/órás tempóra, a 30 lóerővel fickósabb Modena 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás és 21,9 másodperc alatt 200 km/órás tempóra; a csúcssebesség mindkét esetben 240 km/h. A Trofeo más ligában játszik, a 0-100 km/óra gyorsulás 3,8 másodpercig tart és 13,8 másodperc alatt megvan a 200 km/óra, ennél 285 km/óra az elérhető csúcs. Utóbbiban segít a széria légrugózás, ami +/- 30 mm-rel képes változtatni a hasmagasságot, ez felár ellenében érhető el a négyhengeres motornál. A Trofeo elöl 6 dugattyús nyergeket használó Brembo fékrendszert kap, van speciális Corsa menetprogramja is, amiben bizonyos mértékű kerékcsúszást enged az elektronika beavatkozás előtt, és természetesen rajtautomatika-funkció is a vezető rendelkezésére áll.