Több mint 30 államügyész és 160 rendőr vett részt abban a razziában, amely során több irodában és magánlakásban is házkutatást tartottak a TDI-botrány kapcsán. A jelenleg a Porsche motorfejlesztési vezetőjeként dolgozó Jörg Kernert szökés veszélye miatt le is tartóztatták, a cégen belül annak a Wolfgang Hatznak a bizalmi emberének tartották, aki már nyolc hónapja van előzetes letartóztatásban. Kerner az iratok szerint már 2007-ben tudomást szerzett a TDI-motorokkal kapcsolatos csalásról, akkor az Audinál dolgozott, ahol a gyanú szerint a csaló szoftvert kifejlesztették. Érdekes módon a botrány 2015-ös kirobbanását követően a konszern pont őt – 2011-ben a Porschéhoz váltott – jelölte ki arra, hogy felülvizsgálja az Audi szerepét a csalásban.

Időközben az USA-ban új szakaszába lépett a hivatalos vizsgálat, hiszen a nyomozást vezető Larry Thompson elkészítette az első beszámolóját, ami szerint azt kritizálta, hogy a VW-koszern nem kezeli komolyan az egész ügyet, Németországban ugyanis nem voltak személyi következményei a csalásnak. A konszern új vezetője, Herbert Diess szerint pozitív és negatív észrevételek is voltak a jelentésben, amelyek alapján cselekedni kell majd, például komolyan kell majd venni az etikát a cégnél.