Az erős ausztrál dollár miatt egyszerűen nem éri meg autót gyártani – ezzel indokolta a Ford helyi vezetője a döntést, miszerint 2016. október 16-án befejezik az autógyártást. A lépés a jelenlegi 3500 fős gárdából 1200 ember elbocsájtását eredményezi majd.
A kontinensen évi 1,1 millió autót értékesítenek, és a vásárlók itt is egyre inkább elfordulnak a nagy méretű és fogyasztású hátsókerékhajtású autóktól, amilyen a termelés jelentős részét adó Falcon. Ezen kívül nem is nagyon lehet nyereséget realizálni a kocsikon, mivel a termelés a Ford elmondása szerint kétszer olyan drága, mint Európában, és négyszer olyan drága, mint Ázsiában. A Falcon nevet nyugdíjazzák, a piacot csak import autókból látják majd el 2016 után – de addig több új modellt is piacra dobnak majd.
Ezzel párhuzamosan a Ford alig bírja bővíteni észak-amerikai kapacitásait, tavaly 400 000, idén további 200 000 autóval többet akarnak gyártani – például a nyári szünet idejének 2 hétről 1 hétre csökkentése 40 000-rel növeli meg a darabszámot. Az észak-amerikai gyárak 75 százaléka teljes kapacitáson, három műszakban termel, folyamatos a felvétel az üzemekben. A növekedés leginkább az Explorer szabadidő-autónak, a Fusion – nálunk majd Mondeóként lesz megvásárolható – személyautónak és az F-szériás pickupnak köszönhető.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!