Három centivel lett hosszabb az új Audi A3 Sportback karosszériája, a többi fő méret változatlan maradt a generációváltás során. Szélesebb lett a hűtőrács, megnövelték a lökhárítóban lévő légbeömlők méretét (bár változattól függően befalazzák ezeket…), széles a váll és kiszélesítik a kerékjáratokat. A csomagoknak 380 literes tér jut alapesetben, támladöntés után 1200 liter.
Csupakijelző a műszerfal, alapáron 10,1 colos képátlójú a központi monitor ami akár kézírást is képes felismerni, a vetített műszeregységből többféle is van, a legnagyobb 12,3 colos képátlójú, de fel-a-fejjel kijelző is elérhető. Az új MMI fedélzeti rendszer az elődnél tízszer gyorsabb működést ígér, 5G (LTE) kapcsolattartásra képes és természetesen wifi-hotsport is van. A hardveres navigációnál műholdképet is be lehet állítani alapként, de európai nagyvárosok 3D-s térképe is benne van az adatbázisban.
Két motorral indul a forgalmazás, az 1.5 TSI 150 lóerős, a 2.0 TDI 115 vagy 150 lóerővel választható. A piaci rajtnál csak elsőkerékhajtással készül az Audi A3 Sportback, a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hétfokozatú duplakuplungos lehet. Alapesetben csatolt lengőkaros a felfüggesztés, 150 lóerőtől jár a független hátsó híd, kérhető S line csomagban sportfutómű (-15 mm), vagy elektronikus lengéscsillapító-vezérlés is (-10 mm). Márciustól rendelhető az új Audi A3 Sportback, az első példányokat májusban szállítják le az ügyfeleknek. A piaci bevezetést követően fokozatosan bővítik majd a választékot összkerékhajtással, új benzin- és dízelmotorokkal, elektrifizált hajtásokkal.