Egy hónapja ünnepelte a Bugatti, hogy az új Chiron a 0-400 km/h-0 sprintet mindössze 42 másodperc alatt teljesíti, ami világrekord érték. Volt, egészen mostanáig, a svéd Koenigsegg manufaktúra Agera RS típusa ugyanis nagyon csúnyán alávágott a Bugattinak, hiszen a 0-400 km/h-0 sprintet mindössze 36,44 másodperc alatt letudta.
A Koenigsegg eredetileg a németországi Papenburgban akarta végrehajtani ezt a rekordkísérletet, de az időjárás ezt meghiúsította, a vészforgatókönyv szerint Dél-Skandináviában kerestek új helyszínt október 1-jére (jó időjárást jelzett a meteorológia), a dániai Vandel kifutópályát mindössze 12 órával az indulás előtt sikerült leszervezni. Ez, mármint az idő rövidsége indokolja azt, hogy az autó fényezését a gyártás során védő ragasztószalagok még ott vannak a karosszérián, egyszerűen nem volt idő eltávolítani ezeket, olyan gyorsan össze kellett pakolni – természetesen a rekordkísérletben szereplő Agera RS tulajdonosának jóváhagyását azért megkérték, aki örömmel járult hozzá az extrém teszteléshez.
A második világháborús katonai repülőteret 2003-ban bezárták, jelenleg Skandinávia legnagyobb naperőműve működik itt, a 2,8 km hosszú kifutópálya állapota meglehetősen rossz, ami azt jelenti, hogy sokat kellett dolgozni a kormánnyal. Mivel még bejáratós autóról van szó, óvatosan közelítették meg a világrekordot, ami azt jelenti, hogy 0-350 km/h-0 sprinttel kezdtek, majd 10 km/h-s lépésekben növelték a tempót. E során mindössze annyit módosítottak az autón, hogy a számítógépen laposabbra vették a hátsó légterelő állását. A nap végén került sor a világrekord-kísérletre, addigra elállt az enyhe oldalszél és a levegő is lehűlt, utóbbi az 1360 LE/1371 Nm teljesítményű motor hűtésének jött jól.
Niklas Lilja volt a sofőr, aki aztán megfutotta a világrekord-időt, azaz 36,44 másodperc alatt gyorsult fel 400 km/h-ra és aztán rögtön meg is állt. A beton gyenge tapadása miatt a kipörgésgátló még negyedikbe kapcsoláskor is dolgozott – 183 km/h-s tempónál! 1958 méter és 26,88 másodperc alatt gyorsult fel a Koenigsegg Agera RS 400 km/h-s sebességre, majd jött a padlófék, a megálláshoz további 483 méterre és 9,56 másodpercre volt szükség. Igazság szerint 403 km/h volt a csúcssebesség, a 400-403 km/h közötti időtartamot kivonták, de még azzal együtt is mindössze 37,28 másodperc alatt teljesítette a svéd hiperautó a mutatványt, tehát kényelmesen megveri a Bugatti Chiront.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!